Майстерність і професіоналізм майбутнього лікаря базуються на професійних компетенціях, які містять теоретичні знання, практичні вміння та комунікативні навички.
Набути цей унікальний досвід впродовж навчання в низькостресовому для студентів та безпечному для пацієнтів середовищі можливо тільки в умовах симуляційного тренінгу.
Тренінг був двоетапним. На першому студенти слухали лекцію завідувача кафедри фармакології та медичної рецептури з курсом нормальної фізіології професор Ігоря Бєленічева, а потім під керівництвом доцента цієї ж кафедри Георгія Бессараба знайомилися та відпрацьовували навички з надання першої долікарської допомоги при отруєннях лікарськими засобами та хімічними речовинами.
Лекційний матеріал включав поняття про токсикодинаміку і токсикокінетику, види отруєнь, параметри токсичності лікарських засобів і хімічних сполук. Розглядали типові причини отруєнь, методи диференціальної діагностика при отруєннях, принципи лікування гострих отруєнь на догоспітальному та долікарському етапах. Також студенти отримали інформацію про сучасні універсальні та специфічні антидоти з різною тривалістю дії.
За участі у тренінгу керівника Міжкафедрального тренінгового центру ЗДМФУ, доктора філософії Катерини Романової студенти змогли на власні очі ознайомитися з клінічними симптомами гострих отруєнь цими речовинами, побачити ознаки порушення центральної нервової системи, системи дихання та серцево-судинної системи. Оснащення тренінгового центру симуляторами дозволяє це демонструвати.
Також на занятті порушувалися актуальні питання наших реалій – застосування бойових отруйних речовин та заходи надання першої долікарської допомоги за гострого отруєння ними.
Професор Ігор Бєленічєв подав студентам основні моменти військової токсикології та навів класифікацію сучасних бойових отруйних речовин, що є в арсеналі армій країн світу. Особливий акцент був зроблений на токсикодинаміці, картині гострих симптомів та надання першої допомоги при використанні в бойових умовах ірритантів (хлорпікрину, CS, CN), а також психотропної хімічної зброї (BZ, похідні лізергінової кислоти, 2,5-диметоксифенілетиламін і N,N- диметил-триптамін).
Студенти опановували надання першої допомоги при застосуванні ірритантів та психоторопної хімічної зброї згідно Tactical Combat Casualty Care, 2017 (USA) та розробок вітчизняних учених-токсикологів. Певний внесок у дослідженні цієї проблеми зробили і науковці ЗДМФУ, підготувавши підручник «Побічна дія лікарських засобів», який використовується у всіх закладах вищої медичної освіти України.