Майстерність і професіоналізм майбутнього лікаря базуються на професійних компетенціях, які містять теоретичні знання, практичні вміння та комунікативні навички.
Набути цей унікальний досвід впродовж навчання в низькостресовому для студентів та безпечному для пацієнтів середовищі можливо тільки в умовах симуляційного тренінгу.
Сьогодні в університеті непересічна подія – розпочався п’ятиденний симуляційний тренінг для науково-педагогічних працівників клінічних кафедр на тему: «Використання та можливості програми Body interact в навчальному процесі». Ініційований ректоратом ЗДМУ, проєкт слугуватиме підвищенню педагогічної кваліфікації науково-педагогічних працівників ЗДМУ, як це передбачено Законом України «Про вищу освіту». Тренінг допоможе викладачам краще оволодіти сучасними європейськими клінічними протоколами та новітніми методами отримання професійних компетенцій. Учасники тренінгу зможуть удосконалити і закріпити на практиці уміння і навички при роботі із віртуальним пацієнтом Body interact.
Перед початком першого заняття до учасників тренінгу звернувся ректор ЗДМУ, доктор медичних наук, професор Юрій Колесник « Ми завжди перебуваємо серед лідерів впровадження новітніх освітніх систем, зокрема, медичного спрямування. Маємо унікальний досвід використання програми Body interact в навчальному процесі. Її розроблено спеціально, щоб студенти могли вивчати медицину онлайн і складати ОСКІ, це європейський метод використання цієї технології. Тому ми вирішили, що усі наші викладачі клінічних кафедр мають пройти спеціальний тренінг, який підвищить їхню як педагогічну, так і клінічну майстерність. Бо всі клінічні сценарії, які сьогодні використовуються в галузі, базуються виключно на європейських протоколах. А після прослуханих лекцій та практичних занять складуть залік наживо, в стінах університету».
Із колегами також поспілкувалася проректор з науково-педагогічної, навчальної роботи та якості освіти, доцент Світлана Моргунцова. Наголошувалося, що укладення нового курсу з використання та можливостей програми Body interact в навчальному процесі є логічною необхідністю, адже викладачі клінічних кафедр, які працюють зі студентами за сучасними протоколами, уже тривалий час активно володіють цією технологією. Зараз для них відкривається нова можливість удосконалювати ці знання.
Відповідальні за організацію навчання - декан факультету післядипломної освіти професор Юрій Рябоконь та керівник міжкафедрального тренінгового центру Катерина Романова. Професор Юрій Рябоконь ознайомив учасгиків тренінгу з практикою засвоєння нових професійних компетенцій лікарями-інтернами, слухачами та курсантами. Це на високому рівні дозволяє здійснювати матеріальна база Міжкафедрального тренінгового центру. Лише впродовж минулого року все частіше слухачі користувалися цією технологією: ФПО було проведено 104 цикли тематичного удосконалення, на яких навчалося 900 слухачів, 98 заходів БПР, сертифікати отримали 1748 слухачів. Тобто, з віртуальним пацієнтом працюють усі категорії здобувачів.
Перше заняття, згідно з календарним планом, з учасниками тренінгу, а це близько 270 викладачів, провела керівник Міжкафедрального тренінгового центру Катерина Романова. Темами її виступів були: «Віртуальні технології – інтеграція теорії та практики» та «Методика роботи, особливості та можливості віртуальної програми».
Наступними заняттями запланована самостійна робота з програмою віртуального пацієнта на кафедрі або за віддаленим доступом та перегляд відеороликів по роботі з віртуальним пацієнтом. Опанування та удосконалення навичок роботи у віртуальному середовищі Body Interact. Відпрацювання алгоритму надання допомоги віртуальному пацієнту в залежності від дисципліни викладання та рівня складності надання допомоги на кожному етапі.
У підсумку наступної п’ятниці усі учасники навчання складуть заліки у семи групах, в комп’ютерних класах університету.